Toksyczne płazy bardziej zagrożone wyginięciem
24 listopada 2016, 12:18Płazy, które chronią się przed atakami drapieżników za pomocą toksycznych substancji, są bardziej zagrożone wyginięciem niż gatunki stosujące inne metody obrony.
Pielenie rybiego ogródka
21 czerwca 2010, 15:10Stegastes nigricans, ryby z rodziny garbikowatych, regularnie pielą swoje podwodne ogródki. Wyrywają to, co uważają za chwasty, stymulując w ten sposób wzrost ulubionego pokarmu – polisyfonii, glonu morskiego z rzędu Ceramiales z nitkowatą, rozgałęzioną plechą.
U zakażonych HIV ryzyko zawału jest 2-krotnie wyższe
22 grudnia 2016, 13:46Ryzyko zawału serca jest u pacjentów z wirusem HIV niemal 2-krotnie wyższe niż w populacji generalnej.
Miłość (nawet zawiedziona) jest jak narkotyk
7 lipca 2010, 11:19Posługując się funkcjonalnym rezonansem magnetycznym, naukowcy stwierdzili, że odrzucenie przez kochaną osobę aktywuje w mózgu ośrodki związane z motywacją, nagrodą i uzależnieniem (Journal of Neurophysiology).
Przeszczepione neurony przyjmują się w mózgu biorcy
24 stycznia 2017, 12:32Część przeszczepionych neuronów "przyjmuje się" w mózgach szczurów po udarze.
Sterowanie nosem
27 lipca 2010, 11:07Profesor Noam Sobel oraz współpracujący z nim Anton Plotkin, Aharon Weissbrod i Lee Sela z Instytutu Weizmanna opracowali technologię, która pozwala sterować urządzeniami za pomocą... powietrza wydmuchiwanego i wciąganego nosem.
Ludzie wyglądają na swoje imiona
27 lutego 2017, 14:37Ludzie z zadziwiającą trafnością dopasowują imiona do twarzy obcych.
Związki piwa z łuszczycą
17 sierpnia 2010, 12:36W przypadku kobiet regularne picie piwa, ale nie innych rodzajów alkoholu, wiąże się ze zwiększonym ryzykiem zachorowania na łuszczycę (Archives of Dermatology).
By wyleczyć cukrzycę, trzeba pomóc mózgowi odzyskać kontrolę nad termogenezą?
18 kwietnia 2017, 12:15Kluczową rolę w regulacji wydatkowania energii i termogenezie odgrywa sympatyczny (współczulny) układ nerwowy, nie makrofagi.
Dzieci postrzegają świat inaczej
14 września 2010, 15:56Właściwością ludzkiego umysłu jest łączenie informacji otrzymywanych od różnych zmysłów, a także różnych danych otrzymywanych od jednego zmysłu - na przykład pojedynczego oka i obydwu. Okazuje się, że dzieci poniżej dwunastego roku życia nie łączą takich informacji.
